Росія заклала на держпропаганду на наступний рік майже 1,5 млрд доларів
Джерело: detector.media
Щотижня державна пропаганда обходитиметься російському бюджету в 2,6 млрд рублів. Це називають новим історичним рекордом.
В проєкті державного бюджету Росії на 2025 рік на державну пропаганду закладено 137,2 млрд рублів (1,42 млрд доларів). Про це повідомляє The Moscow Times, посилаючись на пояснювальну записку до закону про бюджет, опубліковану в базі Держдуми РФ. Медіа називає ці витрати «новим історичним рекордом».
Порівняно з 2024 роком витрати за статтею засоби масової інформації збільшаться на 15,9 млрд руб, або 13%, а їх загальний обсяг перевищить річні бюджети середніх російських регіонів (наприклад, 135 млрд рублів у Калінінградській області, 110 млрд рублів у Пермському краї).
У середньому державна пропаганда обходитиметься російському бюджету в 11,4 млрд рублів на місяць, або 2,6 млрд рублів на тиждень.
Головними одержувачами бюджетних коштів залишаться державні телеканали. Так, утримання «ТВ-Новости», керуючої структури Russia Today, у 2025 році обійдеться у 31,1 млрд рублів. Це на 9% більше, ніж у 2024-му. Витрати на холдинг ВДТРК зростуть на 4% — до 22,4 млрд. рублів.
«Первый канал», який від початку повномасштабної війни втратив майже чверть аудиторії, отримає субсидію на 6 млрд рублів для наповнення телеефіру.
На 17%, до 10,9 млрд рублів, уряд збільшить фінансування «Россия Сегодня» під керівництвом Дмитра Кисельова. Витрати на агентство ТАСС зростуть на 26% — до 4,8 млрд. рублів.
Ще 18,6 млрд рублів (на 1 млрд рублів більше, ніж цьогоріч) закладено в бюджеті для «Першого каналу», НТВ, ВДТРК, Суспільного телебачення Росії та каналу «Карусель» для оплати трансляцій у «глибинці» (у населених пунктах із населенням до 100 тисяч осіб).
7 млрд рублів з держбюджету РФ витратять на організація системи держпропаганди в окупованих регіонах України.
Окремою статтею на 8,4 млрд рублів у бюджеті заклали видатки на медійні проєкти адміністрації президента РФ. Йдеться про організацію «інформаційно-роз’яснювального супроводу» ініціатив Володимира Путіна в інтернеті.
Як підраховує Moscow Times, сумарно з початку великої війни, за 2022–2024 роки, російський уряд витратив на державні ЗМІ понад 350 млрд рублів.
Втім, попри щедре фінансування, державні ТБ-канали стрімко втрачають аудиторію, пише видання. Найбільших втрат серед зазнав «Первый канал», кількість глядачів якого впала на 22% за рік і майже на третину порівняно з літом 2022-го. «Россия 1» за рік втратила 15% глядачів, хоча й залишилась найпопулярнішим каналом в Росії (14,6% телеаудиторії). Наростити аудиторію з 7,9% до 8,7% вдалося телеканалу НТВ, що належить холдингу «Газпром медиа».
Нагадаємо, російський уряд заклав у проєкті бюджету на 2025 рік понад 66 млрд рублів (майже 704 млн доларів) на «патріотичні» програми для дітей та підлітків. Це на 25 млрд рублів, або в півтора рази більше, ніж планувалося від початку.
Раніше російські ЗМІ писали, що у 2023 році російський пропагандистський канал RT витратив 27,5 млрд рублів із бюджету РФ, що стало рекордом за весь час його роботи. За 10 років бюджетні витрати RT збільшилися більш ніж удвічі.