Напередодні повторного наступу на Харків росіяни дезінформували його жителів за допомогою розвідувальних БПЛА

Джерело: detector.media
На самому початку нового вторгнення на Харківщину загарбники не лише намагалися наступати на землі, але й посилено штурмували інформаційний простір. Російське командування розуміло, що сам Харків швидко захопити не вдасться, тому обрало тактику нагнітання тривожності та спроб створення панічних настроїв серед мешканців міста

Перед повторним наступом на Харківщину на початку травня цього року російське командування розуміло, що сам Харків швидко захопити не вдасться, тому обрало тактику нагнітання тривожності та спроб створення панічних настроїв серед мешканців міста. Про це йдеться у статті  онлайн-медіа міністерства оборони України АрміяINFORM. Приводом для підготовки публікації стало те, що відбиття повторного наступу агресора триває вже майже три місяці.  

“За кілька днів виповниться три місяці як триває повторна спроба російських військ наступати в Харківській області. На самому початку цього нового вторгнення на Харківщину загарбники не лише намагалися наступати на землі, але й посилено штурмували інформаційний простір”, – пише журналіст АрміяINFORM. 

Він повідомляє, що головним завданням інформатаки було створити враження швидкої перемоги Росії, яка полягала б у стрімкому наближенні до “окружної” — так місцеві називають Харківський кільцевий автомобільний шлях, який кільцем охоплює місто, проходячи переважно по межі його адміністративного кордону. 

“При цьому російське командування розуміло, що сам Харків з наскоку захопити точно не вдасться, тому обрало тактику нагнітання тривожності та спроб створення панічних настроїв серед мешканців міста”, – йдеться у статті. 

  • Журналіст АрміяINFORM  посилається на інформацію Media Guard та Reuters, які нещодавно  опублікували ґрунтовні розвідки про те, як саме росіяни вели інформаційний наступ на Харків. 

    Атакувати український інформаційний простір у Харкові Росія почала ще напередодні травневої спроби наступу, підкреслюється у статті. 

    У квітні помітно посилилась активність російських спецслужб зі створення нових та активізації раніше занепалих пропагандистських медіаресурсів, скерованих на Харків та Харківську область. 

    Відкритий удар по інформаційному простору Харківщини Росія здійснила 22 квітня. Тоді ракета Х-59 поцілила у міську телевежу, завдавши їй серйозних ушкоджень. У місті й області виникли перебої з сигналом цифрового телебачення. 

    Саме 22 квітня, майже за три тижні до наземного вторгнення, почався інформаційний наступ росіян на Харківську область. 

     

    Харківська телевежа, ушкоджена російською ракетою 

    Після удару по телевежі Росія сконцентрувала зусилля на тому, щоб захопити, чи принаймні засмітити інфопростір Харківщини з метою посіяти паніку серед місцевих мешканців, деморалізувати їх і змусити тиснути на українську владу, пише АрміяINFORM. 

    З цією метою, за інформацією Media Guard, українців залякували фейковими новинами, вкидаючи тези про непереможність Росії, по неготовність української влади захистити Харківську область від повторного нападу і необхідність укладати “мир за будь-яку ціну”. 

    Фейкові новини росіяни поширювали не лише через традиційні ботоферми, але і вдаючись до використання “новаторського підходу” із залученням шпигунських БПЛА, які проникали в український повітряний простір. 

    Як повідомляє Reuters з посиланням на джерело в українських спецслужбах, для цього окупанти використовували розвідувальні безпілотники дальньої дії “Орлан-10”. На них встановлювали системи Леер-3, які імітували базові станції стільникового зв’язку. 

    Автоматично підключаючись у пошуках мобільного покриття до створених ворогом фальшивих базових станцій, смартфони харків’ян отримували сфабриковані російськими спецслужбами СМС-повідомлення, в яких українська влада начебто закликала мешканців покинути Харків через неминучу загрозу вторгнення Росії.  

     

    БПЛА Орлан-10 

    Відповідну інформацію російські ботоферми масовано вкидали через соцмережі, працюючи одночасно на три аудиторії — російську, українську та західну. Російську запевняли у “переможному” поході на Харків, українців намагалися зневірити та переконати у тому, що поразка неминуча. 

    Західній аудиторії російський наступ подавався як “очевидний великий успіх “ РФ, яка ось-ось вийде на підступи до Харкова чи, щонайменше, закріпиться на тій відстані, з якої зможе масовано обстрілювати місто зі ствольної та реактивної артилерії. 

    “Так тривало близько двох тижнів після початку наземного наступу, який розпочався 10 травня. Однак, не маючи помітних успіхів у просуванні й усвідомивши неможливість швидкого успіху, російські пропагандисти спочатку суттєво зменшили кількість згадок про Харків. А потім і зовсім почали просувати тезу про те, що наступальна операція мала інші завдання”, – розповідається у статті. 

    Як зазначає автор публікації, наразі російська пропаганда продовжує по інерції “їхати на вкинутих раніше меседжах про створення санітарної зони вздовж кордону та відтягування Сил оборони України на Харківщину з півдня та Донбасу. Однак у цих типових повідомленнях явно відчувається криза жанру, тож незабаром на нас чекатиме порція нових брехні, фейків та дезінформації від російських пропагандистів”.